Czy w dobie sztucznej inteligencji jeszcze jest szansa na świetny tekst zamieszczony w interencie? Czy w czasach dominacji obrazu tekst może się obronić? Co radzi Dariusz Puzyrkiewicz w książce Biblia webwritingu?
Jednym z najczęściej pojawiających się w wypowiedziach młodych ludzi wymarzonym zawodem jest twórca internetowy. Młodzi ludzie chcą być popularni, promować siebie lub swoje pasje, odkrywać świat i zarabiać na tej pasji krocie. Jednak czy w czasach, gdy sztuczna inteligencja pisze idealne teksty, świetnie się klikające, kiedy tworzone są profile prowadzone przez wykreowane postacie łatwo być popularnym w wirtualnej przestrzeni? Czy są jakieś zasady gry, których znajomość pomoże w spełnieniu tych marzeń? Co radzi przyszłym i obecnym twórcom internetowym Dariusz Puzyrkiewicz w książce Biblia webwritingu?
Czy nasza naturalna inteligencja okaże się wystarczająca?
Coraz większą część rynku copywritingu przejmuje sztuczna inteligencja. Już teraz dzięki ChatGPT tekst możemy mieć w kilka minut. Potrafi ona przeanalizować zasoby internetu, napisać całkiem niezły tekst i do tego zapewnić właścicielowi strony klikalność. Tylko czy jest tak idealnie, jakby się mogło wydawać. Nawet teraz, kiedy sztuczna inteligencja wydaje się być już prawie idealna, to prawie robi dużą różnicę. Przecież tekst, który chcemy przeczytać, o ile oczywiście po niego sięgniemy, ma nieść jakiś ładunek emocjonalny. Teksty generowane sztucznie w pewnym momencie robią się powtarzalne, nie zaskakują, nie zachęcają do dalszej eksploracji strony, nie dają satysfakcji osobie czytającej. To jest to coś czego im brak, a co przelewa w wersy człowiek zajmujący się copywritingiem. Ale czy w czasach kiedy króluje obraz, jeszcze ktokolwiek czyta tekst?
Autor tej niezwykle niezbyt obszernej książki pochyla się nad tym właśnie tematem. Pokazuje osobie sięgającej po tę pozycję różnice pomiędzy człowiekiem a sztuczną inteligencją. Tłumaczy, iż dobry tekst musi odnosić się do potrzeb i problemów naszego potencjalnego czytelnika, musi pokazać mu rozwiązania i potencjalność zmiany na lepsze. Autor pokazuje również mechanizm clicbaitów. Dzięki tej książce każdy może pogłębić zrozumienie tematyki, ale i wdrożyć pewne mechanizmy pomocne przy lepszym zaistnieniu w przestrzeni wirtualnej. Bo przecież piszemy po to aby ktoś nas czytał, prawda? Koszt okładkowy to 54,90zł. Onepress dziękuję za otrzymany egzemplarz. Tą i podobne książki znajdziecie wśród poradników.