drugie śniadanie do szkoły

Pomysły na drugie śniadanie do szkoły i pracy

Drugie śniadanie to jeden z 5 posiłków dziennie, które powinniśmy spożywać. Pozwala ono, po kilku godzinach pracy czy nauki, uzupełnić brakującą energię oraz witaminy i sole mineralne. Dzięki niemu organizm nadal będzie pracował wydajnie i efektywnie. Co możemy zabrać ze sobą na drugie śniadanie do szkoły czy pracy?

Eksperci żywieniowi przekonują nas do tego, iż powinniśmy spożywać 5 posiłków dziennie, najlepiej w stałych odstępach czasu. Wskazują, że powinniśmy jeść śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek oraz kolację. Dzięki takiemu rozłożeniu potraw cały dzień dostarczamy organizmowi niezbędnych witamin, soli mineralnych oraz energii. Uzupełniamy to, co zużyliśmy podczas codziennych obowiązków w domu, pracy czy szkole. Pozwala to organizmowi efektywnie i wydajnie funkcjonować. Drugie śniadanie, zjedzone mniej więcej w połowie czasu pomiędzy śniadaniem a obiadem, pozwala uniknąć wilczego głodu, bólu głowy, spadku koncentracji czy rozdrażnienia. Co zabrać ze sobą do szkoły czy pracy, aby nie sięgać po niezdrowe, śmieciowe jedzenie?

jedzenie w pracy, posiłek w pracy, posiłek w szkole, drugie śniadanie

9 pomysłów na drugie śniadanie do szkoły czy pracy:

  1. Chleb razowy, masło, sałata, ugotowane jajko pokrojone w plasterki oraz pomidor
  2. Chleb razowy oraz twarożek z rzodkiewką, papryką, ogórkiem lub innym ulubionym dodatkiem
  3. Chleb razowy, pasta do chleba z makreli lub jajeczna
  4. Tortilla zawinięta z szynką drobiową oraz ulubionymi warzywami: sałatą, pomidorem, papryką czy ogórkiem
  5. Tortilla zawinięta z kremowym serkiem naturalnym oraz wędzonym łososiem i rukolą
  6. Tortilla z pieczonym kurczakiem bez tłuszczu oraz sałatą i papryką czy kiełkami
  7. Musli z jogurtem , najlepiej skomponowane samodzielnie w domu
  8. Jogurt z domową granolą
  9. Płatki jaglane z gorzką czekoladą i wiórkami kokosowymi lub sezonowymi owocami typu truskawki, maliny czy borówki
  10. Frytki warzywne z sosem jogurtowym – frytki z batatów, ziemniaków, selera, pietruszki czy marchewki

Drugie śniadanie to szybka przekąska pozwalająca dostarczyć organizmowi potrzebnej energii pomiędzy głównymi posiłkami. Stąd w propozycjach znalazły się niezawodne kanapki czy rollsy z tortilli. Każdy z powyższych zestawów można uzupełnić o owoce, warzywa, jogurty czy domowe, zdrowe słodycze jak batony musli, pełnoziarniste ciastka czy rafaello z kaszy jaglanej. To, co zabierzemy ze sobą do pracy, zależy w głównej mierze od pomysłu oraz naszych preferencji smakowych. Rodzice odpowiadają za to, co uczniowie przynoszą w ramach drugiego śniadania do szkoły. Warto, aby posiłek był wartościowy, zdrowy i atrakcyjny smakowo oraz przygotowany wraz z dzieckiem. Jeśli jest ono uczniem klas I-V to do przyniesionego z domu posiłku otrzymuje w szkole porcję warzyw, owoców lub produktów mlecznych. W ramach „Programu dla szkół” wydawane są m.in. jabłka, gruszki, truskawki, śliwki, marchewki, rzodkiewki, papryka słodka, pomidorki, kalarepa, soki oraz kefiry, jogurty czy twarożek. Jest to ciekawe, smaczne oraz pozwalające poznać różne smaki uzupełnienie przyniesionego z domu drugiego śniadania. Program z pomocą Chrumasa edukuje młodych ludzi, utrwalając w nich dobre nawyki żywieniowe, które budujemy podczas rodzinnego zdrowego odżywiania.

chrumas, program dla szkół. rodzinne zdrowe odzywianie




Istnieje 18 Komentarzy

Dodaj swój
  1. Ola

    W lecie moim ulubionym 2 śniadaniem są owoce, czasami z jogurtem i musli. A tak to standardowe kanapki, będę musiała skorzystać z Twoich pomysłów 🙂


Zamieść nowy komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.